Як США стали господарями Панамського каналу?

У 1903 році між Панамою і США було укладено перший з договорів про канал. Ця угода була нерівноправним: Панама «на вічні часи» надавала США право займати територію довжиною 80 кілометрів і шириною 16,1 кілометра в цілях будівництва Панамського каналу. США мало право повністю контролювати цю ділянку і експлуатувати канал на свій розсуд.

Додатково Америці були передані в «вічне користування» все острова в зоні каналу, а також додатково чотири острови (Періко, Наос, Кулебра і Фламенко).

Суверенітет Панами ущемляє досить значно: США могли будувати фортифікаційні споруди в зоні каналу і використовувати свої збройні сили для його захисту. Вони мали право в будь-який час ввести свої війська на територію Панами і дислокувати їх там.

П’ять відсотків території Панами переходили під юрисдикцію США, і молода держава практично виявилося розділеним на дві частини зоною каналу. За такі значні поступки США надавало чималу компенсацію: одноразово Панамі виплатили 10 мільйонів доларів, а з 1913 року вона отримувала щорічно по 250 тисяч доларів.

Як США стали господарями Панамського каналу?У 1904 році, спираючись на підписану з Панамою угоду, військове відомство США почало спорудження міжокеанського каналу, згодом отримав назву Панамський канал.Будівельні роботи тривали 10 років (як і у випадку з Суецьким каналом) і велися в дуже важких умовах. Однак американці врахували сумний досвід і помилки французів. Були вжиті особливі заходи для боротьби з хворобами. Військовий лікар Вільям Кроуфорд Горгас впорався з епідеміями малярії і жовтяниці, завдяки чому стало можливим задіяти в роботах більшу кількість людей.

План будівництва в 1907 році змінився, і було вирішено спорудити канал над рівнем моря.Це зажадало від США додаткових зусиль і коштів. Керівництво роботами було покладено на полковника США Джорджа У. Геталза.

Економічне процвітання і міць США дозволила їм створити такий необхідний для обох Американських континентів штучний водний шлях складний за своєю конструкцією, і зажадав величезних матеріальних витрат. Довжина Панамського каналу склала 81, 6 кілометра, з яких по суші прокладено 65,2 кілометра, а по дну Панамського затоки і бухти Лимон – ще 16,4 кілометра (з метою поглибити ці природні водні акваторії та уможливити прохід суден). Панамський канал побудували не по прямій лінії, а з урахуванням складного рельєфу місцевості. Найменша його ширина становила 150 метрів.

Прохід по Панамському каналу займав близько доби: приблизно 11-12 годин судно рухається через нього і приблизно стільки ж стояло, чекаючи своєї черги.

Так, як Панамський канал частково побудований вище рівня моря, то особливу увагу американці звернули увагу на шлюзи. У висоту шлюзи досягають 305 метрів, а їх ширина дорівнює 33,5 метра.

Вони двосторонні, і по ним суду можуть рухатися одночасно в протилежних напрямках. Це складні інженерні споруди, і для обслуговування їх потрібні працівники, які мають високу кваліфікацію та досвід. Кораблі проводять через шлюзи спеціальні електровози.

15 серпня 1914 американський пароплав «Анкон» відкрив судноплавство по Панамському каналу. Однак ця подія залишилася в світі не поміченим, тому що вже місяць йшла Перша світова війна. Тому офіційне урочисте відкриття відбулося лише 12 липня 1920 року.

Як США стали господарями Панамського каналу? Навантаження на Панамський канал щороку зростає, і було прийнято рішення про його розширення. 26 червня 2016 році відбулося урочисте відкриття нового Панамського каналу, на будівництво якого пішло додатково 5,5 мільярда доларів і дев’ять років посилених будівельних робіт.

Увага!

10 Фото, Які Гарантовано Піднімуть Вам Настрій !
10 Фото, які гарантовано піднімуть Вам Настрій !


18 Геніальних Рішень Повсягденних Проблем !

Нема на чому розігріти піцу

Увага!

10 Секретів Які Ви Точно Ще Не Знали!



Ще статті спеціально для Вас:

Коментування заборонено.