Як панамці боролися за свій Панамський канал?

Протягом усього XX століття панамці продовжували домагатися від США скасування нерівноправного договору 1903 року, і поступово американці здавали свої позиції. Як це відбувалося?

У 1936 році США вперше пішли на поступки, погодившись скасувати і змінити деякі пункти старого договору.Але спочатку всі ці американські поступки не змінювали суті справи: США залишалися господарями в зоні Панамського каналу, який розділив Панаму на дві частини, і мали великі можливості для втручання у внутрішні справи цієї країни.

У 1955 році в місті Панама був підписаний третій за рахунком договір з США, який надавав Панамі ще більші права.

У 1960-1970 роках рух за відновлення прав Панами активізувалося. Цьому сприяло те, що рівень життя в зоні каналу завжди був незрівнянно вищий, ніж на панамської території. Панамці не бажали миритися з військовою присутністю американців. У США також з’являлося все більше прихильників визнання суверенітету Панами над усією її територією, повагу прав цієї країни і дотримання принципу рівності в міжнародних відносинах.

Все це призвело до того, що 7 вересня 1977 року в Вашингтоні було підписано договір про Панамський канал і договір про постійний нейтралітет і функціонуванні Панамського каналу.

З 1 січня 2000 року канал з усіма допоміжними спорудами повністю контролюється Панамою.

Зараз Панамський канал залишається одним з найскладніших гідроспоруд планети і виконує важливі транспортні функції.

Користь Панамського каналу

Значення Панамського каналу велике для всієї Америки: він скоротив морські шляхи між портами континенту в 2,5-3 рази. Після відкриття Панамського каналу значно зменшилися витрати часу на подолання відстані між країнами, розташованими на Атлантичному і Тихоокеанському узбережжях Південної Америки. Панамський канал щорічно пропускає через себе близько 14 000 суден.

Як панамці боролися за свій Панамський канал?США штучний водний шлях також приносить чималу економічну вигоду і дає великий виграш у часі. Про це свідчить хоча б те, що 70% всіх вантажів, що перетинає Панамський канал, або відправляються з США, або надходять туди.

Суднообіг каналу постійно зростає, і спорудження переставало з ним справлятися. Судна водотоннажністю понад 40 тисяч тонн не в змозі його перетнути, і великі танкери, пасажирські лайнери і сучасні авіаносці були змушені все одно огинати Південну Америку.

З 1979 року США, Панама і Японія почали розробку проекту нової розширеної каналу через Панамський перешийок.

У 2016 році новий розширений Панамський канал після дев’ятирічних робіт був запущений в експлуатацію.

Увага!

10 Фото, Які Гарантовано Піднімуть Вам Настрій !
10 Фото, які гарантовано піднімуть Вам Настрій !


18 Геніальних Рішень Повсягденних Проблем !

Нема на чому розігріти піцу

Увага!

10 Секретів Які Ви Точно Ще Не Знали!



Ще статті спеціально для Вас:



Просто Останні Статті:

Коментування заборонено.