Куди веде «алея сфінксів»?

Куди веде «алея сфінксів»? На березі Нілу в центрі єгипетського міста Луксор височіє величний храм, побудований фараонами XVIII і XIX династій. Однак його потім добудовували наступні правителі Стародавнього Єгипту і навіть Олександр Македонський. Як і храм в сусідньому Карнаці, Луксорський храм присвячений фиванській тріаді богів – Амону, Мут і Хонсу. У давнину ці два храми з’єднувала алея сфінксів, що тягнеться майже на два кілометри.

У III ст. н. е. в храмі Луксора розмістився табір римських легіонерів, і весь комплекс поступово занепав. Пройшли сотні років, і все його будівлі виявилися занесені піском. Тільки в 1881 р храм був виявлений археологом Гастоном Масперо, причому з’ясувалося, що він знаходиться в дивно гарному стані.

Куди веде «алея сфінксів»? Перед входом в храм височить гігантський перший пілон з барельєфом, на якому зображена битва Рамсеса II з хетами при Кадеше. По обидва боки входу в храм стоять дві величезні статуї сидячого Рамсеса і обеліск із рожевого граніту заввишки 25 метрів. Колись обелісків теж було два, але другий на початку XIX ст. за наказом єгипетського правителя Мухаммеда Алі передали в дар французькому народові. Зараз він встановлений на площі Згоди в Парижі.

Відразу за першим пілоном розташований двір Рамсеса І. На його східній стороні в даний час знаходиться арабська мечеть Абу ель-Хаггага, побудована в XIII в. Дивно те, що мечеть підноситься над рівнем кам’яної підлоги храму на шарі спресованого піску, під яким колись був похований весь храм.

Весь двір оточений подвійним рядом колон, зроблених у вигляді бутонів папірусу, а між ними стоять колоси Рамсеса, тому не відразу можна помітити в західній частині давню капличку, присвячену турі богів.

Ще більш масивні статуї фараона Рамсеса з чорного граніту охороняють вхід в найдавнішу частину храму. Вхід в неї веде через ряд з 14 величних колон, поставлених тут за наказом фараона Аменхотепа III. За часів Тутанхамона на стінах зробили розпису, що зображують сцени з щорічного святкування Опет, коли образи трьох божеств – Амона, Мут і Хонсу – урочисто доставлялися з Луксора в Карнак. Якраз на західній стіні та можна бачити подорож богів з Луксора, а на східній – їх повернення назад.

Через колонаду можна потрапити в величний двір Аменхотепа III, огороджений подвійними рядами колон у вигляді стебел папірусу. У 1989 р під час розкопок на цьому подвір’ї було виявлено 22 статуї періоду Нового Царства. У південній частині двору знаходиться гіпостільний зал, який служив вестибюлем перед входом в храм.Тут в чотири ряди стоять ще 32 колони у вигляді папірусу. На них по велінню фараонів Рамсеса І, Рамзеса IV, Рамсеса VI і Мережі I були написані їхні імена, щоб нащадки пам’ятали про них вічно.

У IV ст. н. е. римляни перетворили це приміщення в християнську церкву. Вони заштукатурили стіни із зображеннями фараонів, а поверх зробили розпису на євангельські сюжети. Звідси дорога вела в колонний зал, де розташовувалося святилище божественної тури. Це гранітне святилище було перебудовано за наказом Олександра Македонського і відзначало місце, куди прибувала з Карнака тура бога Амона під час святкування Опет.

У цьому приміщенні стіни покриті розписами з зображеннями Олександра Великого, що приносить дари фіванським богам. І, нарешті, в самому кінці храму знаходиться маленьке святилище, де в давнину стояла золота статуя Амона. На березі Нілу в центрі єгипетського міста Луксор височіє величний храм, побудований фараонами XVIII і XIX династій. Однак його потім добудовували наступні правителі Стародавнього Єгипту і навіть Олександр Македонський. Як і храм в сусідньому Карнаці, Луксорський храм присвячений фиванській тріаді богів – Амону, Мут і Хонсу. У давнину ці два храми з’єднувала алея сфінксів, що тягнеться майже на два кілометри.

У III ст. н. е. в храмі Луксора розмістився табір римських легіонерів, і весь комплекс поступово занепав. Пройшли сотні років, і все його будівлі виявилися занесені піском. Тільки в 1881 р храм був виявлений археологом Гастоном Масперо, причому з’ясувалося, що він знаходиться в дивно гарному стані.

Перед входом в храм височить гігантський перший пілон з барельєфом, на якому зображена битва Рамсеса II з хетами при Кадеше. По обидва боки входу в храм стоять дві величезні статуї сидячого Рамсеса і обеліск із рожевого граніту заввишки 25 метрів. Колись обелісків теж було два, але другий на початку XIX ст. за наказом єгипетського правителя Мухаммеда Алі передали в дар французькому народові. Зараз він встановлений на площі Згоди в Парижі.

Відразу за першим пілоном розташований двір Рамсеса І. На його східній стороні в даний час знаходиться арабська мечеть Абу ель-Хаггага, побудована в XIII в. Дивно те, що мечеть підноситься над рівнем кам’яної підлоги храму на шарі спресованого піску, під яким колись був похований весь храм.

Весь двір оточений подвійним рядом колон, зроблених у вигляді бутонів папірусу, а між ними стоять колоси Рамсеса, тому не відразу можна помітити в західній частині давню капличку, присвячену турі богів.

Ще більш масивні статуї фараона Рамсеса з чорного граніту охороняють вхід в найдавнішу частину храму. Вхід в неї веде через ряд з 14 величних колон, поставлених тут за наказом фараона Аменхотепа III. За часів Тутанхамона на стінах зробили розпису, що зображують сцени з щорічного святкування Опет, коли образи трьох божеств – Амона, Мут і Хонсу – урочисто доставлялися з Луксора в Карнак. Якраз на західній стіні та можна бачити подорож богів з Луксора, а на східній – їх повернення назад.

Через колонаду можна потрапити в величний двір Аменхотепа III, огороджений подвійними рядами колон у вигляді стебел папірусу. У 1989 р під час розкопок на цьому подвір’ї було виявлено 22 статуї періоду Нового Царства. У південній частині двору знаходиться гіпо-стильний зал, який служив вестибюлем перед входом в храм. Тут в чотири ряди стоять ще 32 колони у вигляді папірусу. На них по велінню фараонів Рамсеса І, Рамзеса IV, Рамсеса VI і Мережі I були написані їхні імена, щоб нащадки пам’ятали про них вічно.

У IV ст. н. е. римляни перетворили це приміщення в християнську церкву. Вони заштукатурили стіни із зображеннями фараонів, а поверх зробили розпису на євангельські сюжети. Звідси дорога вела в колонний зал, де розташовувалося святилище божественної тури. Це гранітне святилище було перебудовано за наказом Олександра Македонського і відзначало місце, куди прибувала з Карнака тура бога Амона під час святкування Опет.

У цьому приміщенні стіни покриті розписами з зображеннями Олександра Великого, що приносить дари фіванським богам. І, нарешті, в самому кінці храму знаходиться маленьке святилище, де в давнину стояла золота статуя Амона.

Увага!

10 Фото, Які Гарантовано Піднімуть Вам Настрій !
10 Фото, які гарантовано піднімуть Вам Настрій !


18 Геніальних Рішень Повсягденних Проблем !

Нема на чому розігріти піцу

Увага!

10 Секретів Які Ви Точно Ще Не Знали!



Ще статті спеціально для Вас:



Просто Останні Статті:

Коментування заборонено.